Ponedjeljak, 06. travnja, 2015. Komentiraj

Intervju s Lukom Abrusom

Intervju s Lukom Abrusom

Nekadašnji član WinDays content tima, danas direktor uspješne IT tvrtke Five s više od 75 zaposlenika u Zagrebu, Osijeku i New Yorku. Intervjuirali smo Luku Abrusa i prikladno mu postavili – pet pitanja.

1. 2004. i 2005. godine bio si član WinDays content tima. Sjećaš li se svog prvog blog posta?

U to vrijeme nismo vodili službeni WinDays blog, pa smo sve postove objavljivali na vlastitim blogovima. Svog prvog blog posta se zapravo i ne sjećam – još tamo 1998. radio sam na prvom news siteu i pisao tekstove, to se nekako pretvorilo u bezbroj članaka za IT časopise, a s vremenom je krenuo i vlastiti blog i potom kolumne. Selio sam blog kroz nekoliko servisa, pa nažalost niti nemam cjelokupnu arhivu. Bilo bi zapravo i zanimljivo vidjeti taj prvi post, iako je vjerojatno bio u stilu “ovo je moj prvi blog post”.

 2. U ovome intervjuu nećemo previše o IT-u – ove godine si dio Business programa u Umagu. Što nam donosi tvoje predavanje?

Predavanje će govoriti o zapošljavanju mladih. Neće to biti klasično ex catedra predavanje, već prezentacija istraživanja, ukazivanje na određene trendove i izdvajanje primjera koji bi svima trebali biti uzor.

3. Broj zaposlenika u Five uredima kontinuirano raste na oba kontinenta. Na koji način tražite nove ljude i kako teče proces selekcije?

Iako smo dugo eksperimentirali s oglasima različitog sadržaja i kroz različite kanale, na kraju većinu pronalazimo putem preporuka. Pet minuta i Shoutem danas zapošljavaju više od 100 ljudi u Hrvatskoj, a uvijek je vrijedilo pravilo da dobri ljudi privlače dobre ljude. Doista se pouzdam u preporuke naših provjerenih programera i dizajnera – s jedne strane mi znači da vjeruju u svoje prijatelje da bi ih nama preporučili, a s druge strane mi je itekako drago da vjeruju u nas da bi nas preporučili svojim prijateljima.

Osim preporuka trudimo se graditi brand i otvoriti svoja vrata svima. S obzirom da izvozimo 97% svojih usluga i da u Hrvatskoj nemamo gomilu referenci po kojima bi nas ljudi poznavali, trudimo se sudjelovati na konferencijama, predavanjima, natjecanjima i mentorstvima, te pričati našu priču.

4. Koliko je vremena prošlo od osnutka tvrtke do prvog zapošljavanja osobe odgovorne za HR? Kakav pristup preporučaš malim tvrtkama koje tek startaju i nemaju HR potporu?

Nama je trebalo par godina, možda čak i 4, a kroz taj period je većina HR posla bila na meni, mom partneru Viktoru, i office manageru. A to je očito krivo, i vjerojatno smo zakasnili godinu-dvije. No otad smo počeli puno ulagati u HR aktivnosti i stvarati HR tim koji prvenstveno koristi zaposlenicima, a tek onda menadžmentu. U malim tvrtkama stvar je jednostavnija, jer se svi još uvijek dobro poznaju i mogu se okupiti na kavi poslije posla. Tad jedna osoba, najčešće direktor, može relativno kvalitetno obavljati HR zadatke, jedino što to traži puno vremena i pažnje.

5. Fleksibilno radno vrijeme i turniri u ping pongu su vaša uredska svakodnevica. Kako balansirate postizanje zacrtanih ciljeva i opuštene atmosfere?

Nema postizanja ciljeva bez opuštenih i motiviranih ljudi. Nekome je to ping pong, nekome Xbox, nekome mogućnost dolaska u 11h, a većini su to kvalitetni projekti na svjetskoj razini koji doista imaju efekt na stotine tisuća korisnika i pametne kolege spremne dijeliti znanje. Kad se sve to zbroji, dobiva se atmosfera u kojoj svaki pojedinac zna koji je njegov cilj, a mi ostali se trudimo mu ne smetati previše :)

Podijeli s prijateljima

Ostavite komentar

  1. Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena s *
  2. Možete koristiti sljedeće HTML tagove i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Real Time Web Analytics