Četvrtak, 11. prosinca, 2014. Komentiraj

Intervju s Markom Matićem

Intervju s Markom Matićem

15. izdanje WinDaysa u Umagu počinje poslovnom konferencijom, a WinDays blog vam donosi intervju s direktorom poslovnog dijela programa, Markom Matićem.

P: Prvi put ste član WinDays tima, i to u velikoj ulozi direktora poslovne konferencije. Kako je počela vaša priča u Microsoftu?

Moja Microsoft priča počela je „davne“ 2009. godine – pred nekoliko dana je bila peta godišnjica mog dolaska u tvrtku. U Microsoft sam došao iz KPMG-a, Big4 tvrtke koju sam vrlo brzo zavolio i teškog srca ostavio. No, ponuda Microsofta je bila nešto što nisam mogao odbiti, prvenstveno zato što me zanima tehnologija, a i prilika za rast u jednoj takvoj korporaciji je jedinstvena. Sad sam već pet godina dio financijskog tima Microsofta na lokalnoj i regionalnoj razini koja okuplja 25 zemalja srednje i istočne Europe.

Prvi put sam na WinDaysima sudjelovao 2010. i konferencija mi se oduvijek sviđala. Da mi je netko tada rekao da ću 2015. biti direktor poslovne konferencije, vjerojatno ne bih povjerovao. Ali uz osobni napredak i razvoj te prilike koje su mi bile ponuđene, danas sam direktor poslovnog dijela 15. izdanja WinDaysa.

P: Kako vam izgledaju WinDaysi iz pozicije direktora? Kako izgleda krojenje sadržaja programa za poslovnu konferenciju?

Moram priznati da nikad nisam podcjenjivao WinDayse, uvijek sam ih gledao kao jedan kompleksan projekt. Sudjelovao sam u velikom broju izazovnih projekata koji nisu vezani uz marketing i organizaciju sličnih događanja, ali nakon prvih mjeseci od uključenja u WinDays tim uspio sam se iznenaditi kompleksnošću cijelog projekta – koliko tema obrađujemo, koliko timova imamo i količinom posla koji konferencija iziskuje da sve bude potpuno sinkronizirano i ujednačeno. Nakon prvih nekoliko mjeseci rada u timu, kao direktor poslovne konferencije, mogu reći da sam zadovoljan napretkom – u narednom razdoblju nas čeka finalizacija glavnih segmenata konferencije čemu se jako veselim.

Što se „krojenja“ sadržaja tiče, krenuli smo vrlo rano – već su u srpnju počela promišljanja o poslovnoj konferenciji. S Ninom Baras i Tomislavom Tipurićem sam krenuo u prve razgovore kad su i nastala tri glavna tematska bloka business konferencije. Nakon ljeta nastavili smo s poslom, kad se priključio i ostatak WinDays tima. Od početka smo bili svjesni da u ovako velikom projektu moramo odrediti prioritete i potencijalne partnere te sinkronizirano djelovati u smjeru građenja okvira poslovne konferencije i tematike koja će biti prisutna u Umagu. Na prvih nekoliko sastanaka radilo se na agendi i konkretizaciji prvih ideja, a sada je pred nama finalizacija plana i pojašnjavanje stvari oko partnera i predavača.

P: 15. izdanje konferencije donosi velike promjene – u 2015. WinDaysi počinju s poslovnom konferencijom. Koji je povod ovoj promjeni?

Dio razloga sigurno leži u praktičnosti same organizacije. WinDaysi su jedan živi organizam koji se svake godine mijenja i prilagođava svojim sudionicima. Na temelju feedbacka koji smo dobili od prošlogodišnjih sudionika, odlučili smo modificirati koncept i program konferencije. Zamjena termina poslovnog i tehnološkog dijela upravo je jedna od tih promjena. Jedan od razloga je što smo poslovni dio konferencije htjeli završiti središnjom svečanošću u obliku okruglog stola gdje bi diskutirali o zaključcima koje će iznjedriti poslovna konferencija. To vidim kao svojevrsno finale poslovnog dijela da bismo dodatno potvrdili zaključke svih predavanja na događaju gdje su prisutni svi sudionici poslovne i tehnološke konferencije.

P: Koje će teme biti u fokusu poslovne konferencije?

Program se može sažeti u tri glavna tematska bloka. Prvi blok obuhvaća upravljanje ljudskim potencijalima. Ovaj dio konferencije ima za cilj promišljati kako tvrtke u zemlji i regiji gledaju na razvoj talenata, na koji način percipiraju nove trendove u HRM-u (Human Resources Managementu) te što jamči uspjeh u važnom segmentu poslovanja tvrtke kao što su ljudski potencijali. Također, kroz okrugle stolove i predavanja cilj je definirati što je high performance organizacija i što bi ona u sebi morala sadržavati.

Drugi dio programa također je vrlo aktualna tema – nezaposlenost mladih. Riječ je o temi koja je predmet javne rasprave već dugi niz godina, no nismo ostvarili sve nužne pomake koji bi činili preduvjet za rješavanje ovog izazova. Želja nam je obraditi temu na temelju konkretnih primjera dobrih poslovnih modela i praksi te iskustava zemalja iz regije kao što je npr. Austrija, u kojoj je stopa nezaposlenih mladih oko 8%. Mislim da ovom temom želimo zaključiti što Hrvatska treba napraviti te o stvarima koje više nikada ne bi trebala napraviti. Ako bi taj dio programa donio takve konkretne zaključke na središnjoj svečanosti, ja bih bio iznimno zadovoljan doprinosom konferencije ovoj zahtjevnoj problematici.

Treći blok posvećen je novim načinima poslovanja, gdje je cilj rasprava o konkurentnim poslovnim modelima koje je moguće primijeniti na ovim područjima, imajući na umu da isti modeli ne funkcioniraju jednako na razvijenim i manje razvijenim tržištima. Ovaj tematski blok donosi promišljanja o utjecaju tehnologije na poslovanje te koje će tehnologije mijenjati svijet za pet godina, a trebaju biti implementirane u poslovne modele tvrtki već danas. Na kraju, cilj je ovog dijela poslovne konferencije dati uvid u kakvo društvo može izrasti Hrvatska u narednih 6-7 godina te možemo li stvoriti uvjete koji će poduzetniku dati priliku da bude generator rasta i generator blagostanja.

Ovo su odrednice koje objedinjuje jedna temeljna tema na kojoj još intenzivno radimo, a to je privlačenje investicija i financiranja odnosno sredstava iz EU fondova, financijskih institucija i tvrtki. Hrvatska kao članica Europske unije može koristiti sredstva iz programa fondova 2014-2020, pa vjerujemo kako konferencija poput WinDaysa može pružiti relevantnu pomoć i konkretne savjete sudionicima kako povećati uspješnost privlačenja samih sredstava, a bilo bi idealno kad bi se startalo implementacijom projekata koji adresiraju jednu od tri ključne teme.

P: Kako Microsoft pristupa upravljanju ljudskim resursima?

Ono što bih svakako želio napomenuti jest da je ova tema protkana iskustvima koje smo dobili iz razgovora s direktorima i članovima uprava različitih tvrtki u RH. Što se tiče upravljanja resursima u Microsoftu, mogu reći da je taj sustav vrlo razvijen i kvalitetno implementiran. Činjenica da sam nakon pet godina u Microsoftu danas na četvrtoj poziciji unutar tvrtke dovoljno govori o tome koliko je dobro osmišljen koncept osobnog razvoja, doprinosa timu i onog što u interno u Microsoftu zovemo succession planning – usmjeravanje osobe da već danas razmišlja gdje će biti i što će raditi za tri do pet godina. Microsoft je organizacija koja pruža izvrsnu priliku za osobni razvoj i to je jedna od prednosti ove organizacije koju uočavam od samih početaka.

Mislim da Microsoft iznimno brine o talentima, ali ih isto tako i „ne štedi“. Growth mindset, kao tip poduzetničkog mentaliteta koji je prisutan kod nas u Microsoftu, na izazovan način pred pojedinca stavlja nove situacije, traži izlazak iz comfort zone i preuzimanje vlastite inicijative. Naravno, veliku ulogu igraju osobni afiniteti i spremnost na rad, ali organizacija se na spomenuti način postavlja prema talentima i traži uvijek dozu više i korak dalje.

P: Za kraj, kome biste preporučili sudjelovanje na WinDays poslovnoj konferenciji?

Publika koju želimo zainteresirati ovim sadržajem i tematskim blokovima su ljudi koji donose poslovne odluke, pojedinci koji mogu i žele mijenjati status quo, koji su spremni preuzeti određene kalkulirane rizike, koji mogu implementirati growth mindset te svojim talentima, ali i svim ostalim dati priliku za napredak. Cilj je privući uspješne poslovne predstavnike tvrtki koje čine uspješne poslovne primjere s našeg i inozemnog tržišta. Tu su i direktori marketinga, koji implementacijom novih tehnologija u poslovanje, poput društvenih mreža, cloud sustava i big data trenda dobivaju sve više na važnosti. Sve vas koji se možete pronaći u ovome opisu pozivam da pratite novosti WinDays poslovne konferencije na našem webu, blogu i društvenim mrežama u narednim mjesecima i budete dio ovog važnog poslovnog događaja 21. i 22. travnja u Umagu.

Podijeli s prijateljima

Ostavite komentar

  1. Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena s *
  2. Možete koristiti sljedeće HTML tagove i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Real Time Web Analytics