Četvrtak, 18. travnja, 2013. Komentiraj

Marko Kovač, Salespod

Marko Kovač, Salespod

Intervjuirali smo Marka Kovača, osnivača Salespoda i uspješnog poduzetnika. Što Marko kaže o svom putu prema uspjehu i kako je nastao Salespod, pročitajte u članku.

Kako je sve počelo, ispričajte nam vašu priču? Zašto Salespod, motivacija?

Marko Linke i ja smo se niz godina bavili razvojem poslovnog softvera po narudžbi. Razvijali smo financijske aplikacije, sustave za praćenje robno materijalnog poslovanja i mobilnu prodaju. Tada, prije pet godina smo dobili mogućnost izrade sustava za praćenje rada distributera jedne veće međunarodne tvrtke. Imali smo znanje za to i zaključili smo kako bi se isplatilo sličan proizvod ponuditi i drugim korisnicima prema SaaS (software as a service) modelu. Tako je došla odluka o izradi softvera koji možemo prodavati i drugima po povoljnoj cijeni.

Konkurencija na tržištu SFA rješenja nije baš zanemariva, što vas izdvaja i čini posebnim? Kako ste uspjeli?

Konkurencija je jaka i time je igra uzbudljivija. Što je najvažnije, tržište je ogromno i raste. Osim toga, živimo u tehnološki super zanimljivom trenutku i stvari se mijenjaju toliko brzo da su veliki igrači jednostavno pretromi da se prilagode. Sve to nam otvara hrpu prilika.

Klasične univerzalne SFA i CRM platforme, bez obzira radi li se o cloud ili on premises rješenjima, su jednostavno prebirokratizirane i pretovarene. Pretovarene brojem funkcija, modula, ekrana i izvještaja. Sve to utječe na produktivnost korisnika: onih ljudi koji tim alatima zarađuju svoj kruh.

Salespod nije univerzalna platforma. Namijenjen je točno određenom profilu djelatnika i rješava točno određene probleme. Broj ekranskih elemenata je vrlo ograničen. Broj dodira ekrana koji je potreban kako bi se unio određeni podatak je minimalan. Često s našim korisnicima obilazimo teren i posjećujemo njihove kupce: trgovačke centre, ugostiteljske objekte, bilo koga, a sve kako bismo osjetili isto što i oni i razumjeli gdje su uska grla i što još možemo napraviti da njima olakšamo svakodnevicu.

Terenski djelatnici imaju vrlo malo vremena za unos ili za čitanje potrebnih podataka. Osim toga, to rade u hodu. Salespod ima u vidu njihovo okruženje i omogućava rad na jednostavan način. Što je najljepše, nakon uvođenja Salespoda više ne moraju dan završavati pisanjem dnevnih izvještaja. S druge strane, sve te informacije u tvrtku stižu u stvarnom vremenu. Ne treba niti spominjati koliko prostora za ubrzanje svih procesa to otvara.

Nakon uvođenja Salespoda često zajedno s korisnicima mjerimo efekte. U pravilu se skraćuje vrijeme posjeta njihovim kupcima, a dnevni broj posjeta povećava i za dvadesetak posto. To stvara dovoljno dobar glas da nam prodaja raste. U ožujku je, na primjer, Salespod kupila tvrtka s Floride koja se bavi pružanjem usluga medicinske dijagnostike. U sljedeća tri tjedna su nam došle još četiri tvrtke iz istog grada, a koje se bave prodajom medicinske opreme. To dovoljno govori.

 Znamo da vas pogoni Azure. Zašto baš MS tehnologija, i koje sve tehnologije koristite?

Marko i ja smo praktički odrasli na MS tehnologiji i bila nam je prirodan izbor. Serverska strana je i danas isključivo na MS-u. Ipak, želio bih biti precizan i reći da Azure trenutno pogoni samo dio našeg poslovanja.

Što se tiče mobilnih aplikacija, u ponudi imamo i iOS i Android native aplikacije. Jedno vrijeme smo nudili cross platform rješenje bazirano na HTML5, ali s tim nismo bili zadovoljni i to rješenje više ne prodajemo.

 Zapošljavate li i imate li planova prema širenju i zapošljavanju? Kako izgleda idealni zaposlenik Salespod-a?

Planiramo širenje, naravno. Ipak, ne mislimo graditi veliki razvojni tim. Ne radimo projekte tj. ne bavimo se razvojem softvera po narudžbi i brži rast broja ljudi bio nas usporio. Smatramo da je manji tim sastavljen od iskusnih, motiviranih profesionalaca znatno efikasniji.

Odabiremo dakle, provjerene stručnjake koji vladaju svojom domenom ali nisu fah idioti. Za kvalitetan konačni proizvod nužno je da svi razumiju cijeli kontekst i da znaju kako se osjeća krajnji korisnik. Zato svi redovito izlaze iz ureda i komuniciraju i s terenskim djelatnicima i s njihovim voditeljima i direktorima. Sudjeluju u inicijalnim kontaktima, a posebno u korisničkoj podršci. Nitko nije pod staklenim zvonom, posvećen samo kodiranju.

Tim koji je sada na okupu je stvarno fantastičan. Uživanje je biti dio te ekipe. Nema primadona, nema ego tripova, nema prebacivanja odgovornosti. Kad je frka bilo kome, frka je svima. Budući zaposlenik mora imati dovoljno snage i živaca kako bi se uklopio u taj ritam. Ako uz sve to voli glazbu i nije mu mrsko popiti pivo u dobrom društvu onda je idealan :)

 Što biste preporučili novim poduzetnicima?

Ovo je nezahvalno pitanje :) Ne volim savjetovati recepte i metode jer i sami stalno istražujemo i učimo i zaključci se mijenjaju. Ipak, ako smo nešto sami sebi dokazali to je da treba vjerovati vlastitoj racionalnoj procjeni i vrijedno raditi na ostvarenju onoga što smo zacrtali kao cilj. Svako oportunističko skretanje s tog puta, motivirano brzim ili eventualno lakšim prihodom je opasno. Veliki pomak se rijetko ostvaruje velikim pojedinačnim postignućem. U našem slučaju ključ je isključivo u višegodišnjem tvrdoglavom, upornom svakodnevnom radu.

Podijeli s prijateljima

Ostavite komentar

  1. Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena s *
  2. Možete koristiti sljedeće HTML tagove i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Real Time Web Analytics