Srijeda, 22. travnja, 2015. Komentiraj

WD15 Business konferencija – o poslovnim modelima

WD15 Business konferencija – o poslovnim modelima

Od izvoznih strategija i utjecaja digitalnih inovacija na poslovne modele do primjera hrvatskih proizvoda i njihovog proboja na inozemno tržište.

Prvi blok WinDays15 Business konferencije u prva tri sata nakon otvaranja Marka Matića je donio šarolik sadržaj govornika različitih pozadina i iskustva.

Na koju god se industriju osvrnuli, vlasnicima i donositeljima odluka u hrvatskim tvrtkama se nameće isto pitanje: kako se pozicionirati na današnjem konkurentnom tržištu i gdje usmjeriti svoje resurse? Nenad Pacek, osnivač i predsjednik tvrtke Global Success Advisors i suosnivač grupacije CEEMEA Business Group, otvorio je ovogodišnju Business konferenciju osvrtom na rast svjetskih ekonomija i prilikama koje hrvatski poduzetnik može pronaći u inozemstvu. Od zemalja eurozone do azijskih zemalja koje bilježe značajan ekonomski rast, Pacek naglašava ulogu države u cijelome procesu. Primijenjeni instrumenti su različiti, no krajnji doprinos i rezultat jednaki – država sudjeluje u potražnji lokalnih i izvoznih partnera te različitima opcijama mjera financiranja. Ulaganje u istraživanje i razvoj, obrazovanje i inovacije je preduvjet ostvarenja uspjeha zemalja koje bilježe ekonomski rast u posljednjih nekoliko godina dalekih zemalja poput Singapura i Južne Koreje, ali i onih bližih – Mađarske, Rumunjske, baltičkih i zemalja Zapadne Europe.

Uz podatak da će do 2020. postojati 5 bilijuna IoT uređaja koji će međusobno komunicirati, naš drugi predavač, Dražen Nikolić, zaključuje da u poslovanju više nije dovoljno imati digitalnu strategiju, već strategiju za digitalni svijet.

_MG_9002

Više nije samo IT dio jedne tvrtke digitalan, već svaki njen odjel. Snaga digitalne ekonomije je još uvijek na početku i izrazito mala s obzirom na njen eksponencijalni rast. Nikolić je snagu trendova iz digitalnog svijeta predočio i kroz mijenjanje poslovnih modela i prelaska iz uobičajenih B2B i B2C praksi u tzv. P2P (Peer to Peer) model, gdje krajnji korisnik zaobilazi brand i rješenje traži kod drugog korisnika koje može odgovoriti na njegovu potrebu ili želju. Airbnb i Uber su se pokazali kao najjači poslovni slučajevi ovog modela, potaknutog napretkom tehnologije i društvenih mreža te posljedičnim promjenama u ponašanju potrošača.

Posljednji predavač na temu poslovnih modela je Andrija Čolak sa svojim uspješnim franšiznim konceptom Surf’n’fries koji trenutno ima preko 40 objekata te posluje u 11 zemalja svijeta.

_MG_9038

U predavanju Hrvatski proizvod za globalnu nišu, Andrija predstavlja put njegove ideje i temelj na kojem se diferencirao njegov proizvod – packaging. Krenuvši od analize svog kupca i načina konzumacije krumpirića, Čolak je uvidio da kroz packaging može poboljšati čitav user experience osobe koja uđe u njegov restoran. Nastavno na kontinuirani fokus na kupcu, tim se okrenuo negativnoj reputaciji pržene hrane i fast fooda te u suradnji s jednom švedskom tvrtkom proizveo stroj za proizvodnju krumpirića bez kapi ulja. Ove godine tim je primio priznanje iz International Franchise Assotioation u sklopu NextGen Franchising natjecanja za najboljeg mladog lidera nove generacije franšiza u natjecanju između 38 zemalja svijeta.

Osim inovativnosti u svijetu krumpiriča, Čolak je i suosnivač KISHE, prvog pametnog kišobrana na svijetu koji je bluetoothom spojen na vaš smartphone i šalje instant notifikaciju čim negdje zaboravite kišobran. Na kraju predavanja, svi sudionici su definitivno htjeli imati svoj primjerak unatoč sunčanom vremenu u Umagu!

Za kraj i zaključak ciklusa predavanja o konkurentnim poslovnim modelima, održan je prvi Okrugli stol ovogodišnje konferencije: Hrvatska 2020 – društvo u kome poduzetnik stvara blagostanje. Sudionici rasprave o budućnosti zemlje su bili Nenad Pacek (Global Success Advisors), Ivan Vidaković (Microsoft Hrvatska), Ante Mandić (IN2), Branko Roglić (ORBICO), Nenad Bakić (Selectio) i Berislav Horvat (EY).

_MG_9079

Sve je počelo s terminom „poduzetnik“ i asocijacijama koje je izgradio u našoj zemlji. Velik je naglasak stavljen na obrazovanje i njegov utjecaj na poduzetničku klimu u zemlji. Sudionici su istaknuli kako se Hrvatska danas susreće s velikim problemom, a to je nepostojanje veze između obrazovanja i poduzetništva. Informatičke znanosti su krucijalne za stvoriti kompetentnu mladu osobu za današnje tržište rada, a manjak takve tematike je potrebno prepoznati kao ozbiljan problem koji zahtijeva hitno rješenje.

Podijeli s prijateljima

Ostavite komentar

  1. Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena s *
  2. Možete koristiti sljedeće HTML tagove i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Real Time Web Analytics